Yleinen harhaluulo on, että lisämyynti tarkoittaa samaa kuin heräteostos, jota taas pidetään tarpeettomien tavaroiden harkitsemattomana ostamisena, jota hetken päästä kadutaan. Todellisuudessa ihmiset nauttivat siitä, kun he saavat uusia ideoita, innostuvat jostain tai oivaltavat kokonaan uuden tavan tehdä asioita. Digitaalinen pöytänäyttö toimii juuri näiden uusien ideoiden katalysaattorina. Hyvin perustellut ja asiakaslähtöiset ehdotukset lisämyynnille ovat win-win-tilanne, josta sekä myyjä että asiakas hyötyvät.
Digitaalinen pöytänäyttö avaa runsaasti mahdollisuuksia tehdä lisämyyntiä. Infonäytöllä voidaan esittää kohdennettujen tarjouksien lisäksi tuotetietoa tai vaikka käyttäjien antamia arvosteluja, jotka vahvistavat mielikuvaa laadusta ja auttavat asiakasta ostopäätöksen tekemisessä.