Tehokkaampaa markkinointia Digital Signagen avulla
Mainoksilla pyritään luomaan myytävästä tuotteesta mielikuvia, jotka synnyttävät tunnesiteen asiakkaan ja tuotteen välille. Riittävän vahva tunneside voi johtaa myyjän kannalta ihanteelliseen lopputulokseen, eli tuotteen ostamiseen. Pitkään tuotteen ostamiseen on riittänyt staattiset mainokset, mutta vuosi vuodelta ihmisten huomiokyky on heikentynyt huomattavasti, heikentäen myös printtimedian voimaa. On siis otettava käyttöön kovemmat keinot.
Ihmisillä on biologinen tarve ohjata katse liikkuvaan kohteeseen, mikä tekee videosta ylivoimaisen keinon herättää ihmisten huomio digimainonnassa. Videon hyödyntäminen on kuitenkin ollut myymäläympäristössä kauan hankalaa ja kallista, mutta Digital Signagen avulla se on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin.
Vuonna 2014 julkaistun tutkimuksen mukaan Digital Signage -mainosnäytöillä voidaan vaikuttaa myönteisesti kuluttajan ostopäätökseen. Jos myymälässä posliiniastioiden taustalle asetetaan video hymyilevästä perheestä kesämökillä, joka kerääntyy pöydälle kauniin kattauksen ääreen, asiakkaalle annetaan valmis kuva tulevaisuudesta tuotteen parissa. Esillä olevat astiat ovat avain tähän tulevaisuuteen, joka avautuu maksamalla tuote kassalla. Luomalla asiakkaalle eläviä mielikuvia tuotteesta, Digital Signage voi kasvattaa myyntiä ja automatisoida myymälämarkkinointia.
Lue myös artikkeli: 5 hyötyä, jotka saat, kun hankit digital signage -mainosnäytön myymälään