Point of Sale (PoS) -markkinointi, eli myymälämarkkinointi tarkoittaa myyntipisteessä tapahtuvaa markkinointia, jonka tavoitteena on vaikuttaa myymälässä olevien asiakkaiden ostopäätökseen. Tuotteiden esillepano, niiden hinnan kertominen ja mainoskampanjat ovat keskeisiä osia myymälämarkkinointia, ja sen avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta sekä lisätä myyntiä. Perinteisesti PoS -markkinointi on koostunut seinälle printatuista julisteista, mainostelineistä, hyllyssä paperisista hintalapuista ja tasoilla olevista esitteistä. Nykyään eletään kuitenkin vahvasti digitaalisessa maailmassa ja myös myymälämarkkinointi on vihdoin noussut paperisilta laakereiltaan ja siirtynyt digiaikaan.
Tässä artikkelissa käydään läpi perinteiset myymälämarkkinointikeinot sekä nykyaikaiset digitaaliset vastaparit. Hyvin suunniteltu PoS -markkinointi ei ainoastaan edistä myyntiä, vaan myös vahvistaa brändimielikuvaa ja erottaa myymälän kilpailijoistaan.