Digitaalinen A-ständi kasvattaa myyntiä ja vähentää kuluja

Digitaalinen A-ständi on tullut jäädäkseen ja se päihittää perinteisen mainosständin sisällöntuotannossa mennen tullen.

Digitaalinen A-ständi kasvattaa myyntiä ja vähentää kuluja

Digitaalinen A-ständi on tullut jäädäkseen ja se päihittää perinteisen mainosständin sisällöntuotannossa mennen tullen.

Myymälämarkkinoinnin tehokkuus perustuu yhä enemmän siihen, kuinka hyvin yritys onnistuu kiinnittämään asiakkaiden huomion ja pitämään viestintänsä ajankohtaisena. Perinteiset mainosvälineet, kuten paperijulisteet ja mainostelineet, eivät enää vastaa nykypäivän tarpeisiin. Digitaalinen A-ständi tuo myymälöihin modernin ja kustannustehokkaan ratkaisun, joka mahdollistaa vaikuttavan, visuaalisesti houkuttelevan ja helposti päivitettävän sisällöntuotannon ilman ylimääräistä työtä tai kuluja. Tässä tekstissä tarkastelemme, miksi Digitaalinen A-ständi on ylivoimainen valinta verrattuna perinteisiin mainosratkaisuihin.

Näkyvyyttä, nopeutta ja säästöjä

Digitaalisen A-ständin merkittävä etu on sen monipuolisuus. Perinteisellä mainostelineellä voi esittää tasan yhden mainosmateriaalin kerrallaan, mutta Digitaalisella A-ständillä samalla mainospinnalla sisältöjä voi esittää rajattomasti – näkemättä yhtään enempää vaivaa. Toki mainoksen vaihtaminen onnistuu tavallisella mainostelineelläkin, mutta se vaatii myymälään vinon pinon julisteita, joita henkilökunta käy päivän mittaan vuorotellen irroittamassa ja kiinnittämässä. Näin työaikaa kuluu tehottomaan ja vihrealttiiseen prosessiin, joka on pois varsinaisesta myyntityöstä.

Lisäksi perinteiset julisteet kuluvat nopeasti, repeytyvät tai likaantuvat, jolloin niiden visuaalinen vetovoima heikkenee. Digitaalisella A-ständillä tällaisia ongelmia ei ole, vaan mainossisältö pysyy aina siistinä, terävänä ja ajankohtaisena. A-ständin sisältö voi olla videota tai kuvaa (lue myös storefyn automaattisesta videotuotannosta). Kampanjat voidaan ajastaa etukäteen tai muuttaa lennossa, joten markkinointiviestintä on entistä nopeampaa ja joustavampaa. Tämä tuo merkittävää kilpailuetua erityisesti sesonkeina tai nopeasti vaihtuvissa kampanjoissa, joissa reagointinopeus voi olla ratkaiseva myynnin kannalta. Digitaalinen A-ständi ei siis ole vain moderni vaihtoehto – se on älykäs investointi tehokkaampaan ja tuloksellisempaan myymälämarkkinointiin.

Halvempi oikotie kasvattaa myyntiä

Mainosjulisteiden vaihtaminen käsin on paitsi kömpelöä, myös kallista. Jos telineessä ei halua pitää samaa julistetta viikosta toiseen, niitä täytyy painattaa lisää. Ja jos haluaa lopputuloksen olevan laadukas, juliste kannattaa tilata mainostoimistosta. Mainostoimistossa julisteen visuaalisen ilmeen suunnittelee graafikko ja mainostekstin tuottamiseen tarvitaan copywriteria. Fyysisen tuote pitää vielä tilata painotalosta, joten hintaa vain yhdelle mainokselle on jo tässä kohtaa kertynyt huomattavasti, eikä juliste ole vielä edes asiakkaiden nähtävillä.

Helppoa sisällönhallintaa

Digitaaliseen A-ständiin kuuluu helppokäyttöinen sisällönhallinta -järjestelmä, jonka avulla tuotetiedot voi vaihtaa tilanteen vaatiessa lennosta missä ja milloin vain. Mikäli sinulla on useampia mainosnäyttöjä, voit päivittää niiden kaikkien sisällöt yhdellä kertaa etänä. Myymälän henkilökunta voi keskittyä asiakkaiden palvelemiseen, samalla kun Digitaalinen A-ständi keskittyy myymälämarkkinointiin. Päivittäminen ei maksa yhtään enempää, joten myymälä voi huoletta näyttää asiakkaille aina ajankohtaista ja houkuttelevaa sisältöä. Kun myymälän edustalla on kunnollinen houkutin, on tutkitusti todennäköisempää, että ohikulkija kävelee myymälään sisään. Iso kynnys kohti ostamista on jo ylitetty ja ostoksen tekeminen on todennäköisempää. Alla olevalla laskurilla voi laskea, kuinka paljon myynti voi kasvaa, kun Digitaalinen A-ständi otetaan käyttöön:

Paljonko myymälän myynti voi kasvaa päivässä?

Syöttämiäsi tietoja ei tallenneta.

Ei se teline, vaan se sisältö

Perinteinen mainosteline ja Digitaalinen A-ständi eivät itsessään eroa toisistaan mitenkään: molemmat taittuvat auki seisomaan neljällä jalalla myymälän edustalle. Ratkaiseva tekijä, joka tekee Digitaalisesta A-ständistä lyömättömän, on video, jota digitaalisella näytöllä voi esittää. Videon liike herättää myymälän ohikulkevan ihmisen huomion jopa 400% paremmin, kuin staattinen kuva, jota printatut julisteet tarjoilevat. 

Houkutteleva sisällöntuotanto täysin automatisoitu storefyn adbot -ohjelmalla. adbot ei vaadi käyttäjältään minkäänlaista luovaa osaamista, vaan käytössä on videotuottajan After Effectsillä tekemät valmiit templatet. Voit käyttää omia tuotekuviasi tai hyödyntää sisäänrakennettua ilmaista kuvapankkia. Kuvia ei tarvitse etukäteen käsitellä, sillä järjestelmä osaa poistaa niistä  ylimääräisen taustan. Lopputuloksena on mainostoimistotasoinen video, jonka saa julkaista suoraan Digitaaliselle A-ständille. Voit samalla tehdä niin monta mainosvideota kuin haluat, ilman lisäkuluja tai ylimääräistä vaivaa.

Tee korjausliike ja kasvata myyntiä

Digitaalinen A-ständi on monipuolinen ja tehokas ratkaisu myymälämarkkinointiin. Toisin kuin perinteinen mainosteline, se mahdollistaa rajattoman määrän helposti päivitettävää mainos sisältöä ilman fyysisiä julisteita tai henkilökunnan työpanosta. Digitaalinen näyttö herättää asiakkaiden huomion jopa 400 % paremmin kuin staattinen kuva ja sen sisällönhallinta on helppoa ja kustannustehokasta. Sisällöntuotanto käy automaattisesti valmiiden videopohjien avulla ilman erityistä osaamista ja julkaisun voi tehdä suoraan laitteelle. Näin myymälä voi jatkuvasti esittää ajankohtaisia ja houkuttelevia mainoksia, mikä lisää todennäköisyyttä asiakasvirran ja myynnin kasvulle.