Tänä päivänä erilaiset digital signage mainosnäyttö -ratkaisut ovat yhä yleisempi näky myymälöissä ja niiden ulkopuolella. Ne tarjoavat asiakkaille hyödyllistä tietoa ja helpottavat ostopäätöksiä, mikä puolestaan tuo myymälälle enemmän kauppaa ja tyytyväisempiä asiakkaita.
Digitaalinen A-ständi on infonäyttö uutuus, joka tavoittaa mahdolliset asiakkaat jo kauppakäytävältä. Dynaaminen ja liikkuva sisältö vangitsee huomion tehokkaasti, ja kun mukana on ohittamaton tarjous tai tarpeeseen osuva markkinointiviesti, ohikulkija voidaan muuttaa asiakkaaksi. Ikkunanäytöt toimivat samalla tavoin, mutta ne myös vahvistavat myymälän brändiä ollen huomiota kiinnittävä osa näyteikkunaa.
Myymälään astuessaan asiakas voi heti kohdata sisääntulokalusteessa olevan näytön, joka tarjoaa esimerkiksi iän ja sukupuolen perusteella kohdennettuja markkinointiviestejä. Tämä parantaa viestien osuvuutta ja tehoa, lisäten asiakaslähtöisyyttä. Samalla myymälä kerää arvokasta dataa oman markkinointinsa toimivuudesta.
Sisätilojen infonäytöt ovat monikäyttöinen työkalu liiketilan markkinoinnissa. Ne kertovat ajankohtaisista tarjouksista ja tuoteuutuuksista, mutta auttavat myös hyödyntämään myymäläpintaa tehokkaammin ohjaamalla asiakasvirtoja eri puolille myymälää.
Kun asiakas löytää etsimänsä tuotteen, esillepanojen yhteydessä olevat digital signage pöytänäytöt tarjoavat asiakkaille lisätietoa esillä olevista tuotteista. Ne myös suosittelevat samalla lisätarvikkeita tai käyttöyhteystuotteita ja voivat myös esitellä saman tuotteen edistyksellisempiä versioita. Ristiinmyynti, profiloidut tuotesuositukset ja ”up-selling” luovat erinomaisia mahdollisuuksia lisämyynnille.
Myymälän digitalisointi ei ole vaikeaa. Päinvastoin. Se voidaan toteuttaa avaimet käteen -periaatteella ja räätälöidä täysin myymälän tarpeisiin. Sisällöntuotantokin on mahdollista automatisoida, mikä helpottaa ylläpitoa ja varmistaa ajantasaiset viestit. Ota yhteyttä, niin teemme sinulle ilmaisen kartoituksen.